Z jakiej przyczyny warto zlecać jednostce zewnętrznej co-packing?

Propozycje promocyjne stały się nieodłączną cząstką każdego biznesu. Niespodzianki dodawane do produktów lub komplety 2 w cenie 1 na stałe zagościły w ofertach wytwórców. Zamiast samemu organizować co-paking produktów na potrzeby akcji marketingowych, warto go outsoursować. Jakie zyski odnosi wówczas zleceniodawca?


Najprościej ujmując co-paking to sporządzenie kompletów promocyjnych.

oapkowanie kosmetyczne
Napisał: Benjamin Moore Sp. z o.o.
Na podstawie: http://benjaminmoore.pl/
Z kilku różnych opakowań artykułów szykuje się komplety, które trafiają w następnej kolejności do sprzedaży. Proces tenże nazywany jest konfekcjonowaniem. Pomimo pozorów co-paking nie jest najprostszym zadaniem, w związku z tym wytwórcy częstokroć decydują się na jego zlecanie firmom zewnętrznym. Dzięki zleceniu procesu przepakowania jednostce zewnętrznej, nie muszą w sposób aktywny uczestniczyć w całej akcji, a wyłącznie w jej początkowej fazie, czyli drobiazgowych ustaleniach dotyczących zestawów promocyjnych a także ewentualnie w zakupie składników (sprawdź przykłady). Całą resztą zajmuje się realizator, który odpowiada za wyprodukowanie zestawów, ich kompletację zgodnie z przyjętymi założeniami, wydanie dobra, a często też za dystrybucję produktów do odbiorcy końcowego.

Które sektory zazwyczaj korzystają z co-pakingu? Możemy wspomóc się w odpowiedzi na to zapytanie, przemierzając kolejne półki w hipermarkecie i poszukując specjalnych zestawów promocyjnych. Najogromniejszą ich ilość możemy znaleźć w gałęziach branży spożywczej jak też chemicznej. Ogromną część stanowią opakowania kosmetyczne. Zaraz za nimi kryje się branża elektroniczna jak też prasa (zamieszczanie uzupełnień do pism, wklejanie próbek artykułów, itp.).


Co-paking warto outsoursować, jeśli przedsiębiorstwo znajdzie się w jednej z następujących sytuacji: spodziewa się zenitu sprzedażowego, nie ma praktyki w co-pakingu, czy pragnie zredukować koszty. Co-paking warto zlecić firmie zewnętrznej w chwili, gdy firma ma tzw. szczyty sprzedażowe w ciągu roku. Może to być okres świąt Bożego Narodzenia, Walentynek bądź np. ferie. Jest to czas niezwykle pracowity i firmy często nie są w stanie same wykonać tylu kompletów promocyjnych, ilu wymaga rynek. Inną sytuacją jest brak praktyki w co-pakingu (tu oferta). Warto wtedy temat przekazać firmie, która specjalizuje się w tej usłudze, posiada obeznanych pracowników, właściwe maszyny, potrzebne certyfikaty, itd.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2019-05-10 11:44:57
Tagi: Promocja, dystrybucja, próbki