Dresscode – normy odnoszące się do ubioru obowiązujące w pracy.

Strój posiada ogromne znaczenie, i to nie wyłącznie w życiu codziennym, ale również, a być może głównie w miejscu pracy. To w jaki sposób wyglądamy to nasza wizytówka, bowiem pierwsze wrażenie jest tylko jedno i warto sprawić, aby było ono jak najlepsze. Wielu z nas zapewne słyszało o czymś takim jak dresscode, czyli zasadach ubioru panujących w miejscu, w którym wykonujemy swoje obowiązki.


Zależnie od miejsca, zasady te się różnią, wiadomo, iż osoby, które pracują w banku, czy też firmie, nie będą mogły zakładać stroju roboczego, a raczej ubiorą się szykowny kostium, dzięki któremu będą prezentować się poważnie. Taki ubiór - szczegóły na jest niezwykle ważny i wymagany przez sporą ilość zatrudniających, co oczywiście, jest czasami męczące, kto bowiem chce zakładać garnitur, kiedy żar leje się z nieba i jedyne o czym marzymy to spodenki i koszulka? Jednakże nie ma to najmniejszego znaczenia, w pracy musimy wyglądać tak, jak życzy sobie tego nasz chlebodawca. Każdy musi zastosować się się do ogólnie przyjętych zasad w korporacji, nie ma odstępstw od reguły. Co ciekawe, na pracowników, którzy nie respektują reguł ubioru, można nałożyć sankcje, zatem korzystniej jednak posłuchać pracodawcy.

kucharz przyrządzający potrawę w restauracji
Napisał: Your Mildura
Na podstawie: http://www.flickr.com
Taki dresscode jest najbardziej znany w korporacjach, gdzie nadzwyczajnie dba się o to, aby ich pracownicy szanowali reguł dotyczących danego stroju. Zatrudnieni zwykle informowani są o regułach jeszcze przed rozpoczęciem wykonywania pracy, co świadczy o tym, że zasady te są niezwykle respektowane. Warto mieć na uwadze, że dresscode nie determinuje wyłącznie rodzaju stroju, ale także jego kolor i nie jest to wymysł szefa, tylko świadczy nie tylko o kompetencjach całej korporacji, ale również, co ważne, jest wyrazem szacunku w stosunku do klienteli. Do najczęściej zabronionych rzeczy dotyczących ubioru należy zakaz pokazywania pewnych partii ciała, zabrania się także zakładania jeansów czy klapków, wszystko to w trosce o dobre imię korporacji. W takich sytuacjach, często zdarza się, iż ubiór zostaje sfinansowany przez szefa, by nie obciążać portfeli pracowników.

W danych środowiskach, strój to nie tylko sprawa prezentowania się, ale bezpieczeństwa, bowiem dane profesje wymagają noszenia specjalnie przystosowanego stroju, który pełni także funkcję ochronną. Do tego typu profesji należą nie tylko te wykonywane w zakładach, ale także kucharze, który zakładają, znany większości, kostium, który zdecydowanie mówi nam jaką profesję wykonują. Każdy bowiem widząc kucharza ubranego w specjalny strój, zaczyna go bardziej respektować i wierzy w jego umiejętności. Dlatego też tak istotny jest taki ubiór w pracy, bowiem od razu wpływa on na psychikę przyszłego klienta.


obsługa hotelowa
Napisał: Porto Bay Hotels & Resorts
Na podstawie: http://www.flickr.com
Propozycja firm, które oferują odzież dla kucharzy, jest naprawdę spora, więc każdy pracodawca znajdzie coś właściwego dla swoich pracowników, co interesujące, pewnie sporo z nas dostrzegło, że rozpoznawalni, międzynarodowi kucharze, posiadają specjalne stroje kucharskie, co stanowi gwarancje ich umiejętności w dziedzinie gastronomii. Następną dziedziną, w której strój to również wizytówka całego zakładu, jest branża hotelarska, dresscodu przestrzega się zwykle w luksusowych hotelach, w których obsługa jest na najwyższym poziomie, a pracownicy noszą przygotowane wyłącznie dla wybranego hotelu kostiumy, które stają się wizytówką całego hotelu – zweryfikować to możemy wystukując w Internecie frazę odzież dla hoteli. Ukaże się nam szeroka gama specyficznych mundurków. Widzimy już, że właściwy ubiór w miejscu pracy, to nie tylko kwestia estetyki, ale także troska o klientelę i nasze zdrowie.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-06-27 15:58:58
Tagi: strój, ubiór, praca, Zasady, reguły, dresscode